Måndag - Semester!

Tjoo tjoo alla shonnar och banditer! :P :) I onsdags var senaste inlägget då jag körde ben på gymmet som ni kanske kommer ihåg! Efter de så körde jag lats och biceps på torsdagen, sen vilade jag fredag och lördag, eftersom jag var på en festival. Körde Rygg, baksida lår och mage på söndagen och nu idag har det "ÄNTILIGEN" blivit måndag:D Då äre dags för en ny cirkel och att träna Bröst står på schemat. Kan gå igenom lite mer detaljerat hur detta pass kommer att se ut! :) 

Bröst
 

Jag börjar alltid med antingen gå, jogga eller köra crosstrainer eller whatever som får igång blodet i kroppen, så att musklerna arbetar bättre när jag börjar Träna, det är en uppvärmning som jag tycker är väldigt viktigt. ca 5-10 minuter brukar jag köra.

Detta är en uppvärmning som inte ska vara jobbig, den är enbart till för att värma upp. 

Sen så går jag till min huvudövning, vilket är en sne bänkpress. Idag ska jag köra 80 % av min 1rm (1rm = 1 rep max) 

Men innan det så måste jag värma upp mina muskler, så jag börjar på lätta vikter och ökar successivt tills jag känner att jag är ordentligt uppvärmd både fysiskt och mentalt. så att jag är redo att köra till absolut failiure på första arbetar settet. 

2a och 3e settet kör jag ungefär 2 reps, 3 om det är möjligt. 

efter dessa 3 sett så borde jag vara ganska trött i pecs, triceps och front delts. 

Nu går jag vidare till nästa övning vilket är Rak hantelpress. 

I denna cirkel/vecka så har ja på fokus att köra mellan 4-6 reps för fokus på styrka så på denna övning kommer jag köra 5 sett så tungt som möjligt för att klara av dessa 4-6 reps. 

efter dom 5 setten så går jag vidare till nästa övning vilket är low to high chest cable. 

Där kör jag också 5 sett på varje övning ( notera att low to high innebär att det är 2 övningar, först är kablarna låga, och sen är kablarna höga) och 4-6 reps. 

sen som avslutning kör jag plankan också 5 sett med tung vikt, ungefär 30 sekunder per sett.

såhär ser bröstpasset ut för denna cirkel. Det tar ungefär 45 min - 1 timme att utföra. 

"it's not how long you train that matters, it is your mindset when you train" 

Älska alla, så älskar alla dig! 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0