Strategier kring viktnedgång?

Tjena tjena :) satt och tänkte på en sak nu ikväll, som jag tänkt på många gånger, som jag vet att många andra också tänkt på. Sen finns det såklart många som inte tänkt på det :P

Det jag pratar om nu är Gå ned i vikt av styrketräning. OMG kanske du tänker nu? :P hur är det möjligt? :)

Du kanske tänker, gå ned i vikt gör man av konditionsträning? :) Det kan man göra, finns många strategier till viktnedgång :)

Den ja tänkte prata om nu dock handlar om styrketräning, eftersom jag tror att om du t ex är överviktig och märker att du går upp i vikt regelbundet och du kan inte stoppa det? Isåfall kan styrketräning vara en bra strategi eftersom när du styrketränar så ökar du i muskelmassa om man äter tillräckligt mycket protein vilket de mesta innehåller idag :) Tillomed lite onyttigare saker innehåller protein som t ex chips, ljust bröd, ostbågar, godis, kakor, osv :)

Om man styrketränar och äter typ både nyttigt och onyttigt så kommer man öka i både muskler och fett utan tvekan i början, men ju mer muskler du får desto större blir din energiförbränning i kroppen. Vilket leder till att det blir lättare att bli av med fett och gå ned i vikt :)


Sen så om man går in på lite mer avancerade saker så vet man att kosten avgör om du går upp eller ned i vikt, men om man har stora problem med att gå ned i vikt via enbart kost så måste man göra någonting för att försöka bidra :)

Men sanningen är att om man styrketränar hela kroppen regelbundet varje vecka så förr eller senare så kommer en förändring ske.

Styrketräning kan vara en sån sak :) Nu har jag berättat lite av vad jag tror angående styrketräning för viktnedgång, berätta vad du tror? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0